АВТОРСЬКИЙ МЕТОДИЧНИЙ КЕЙС

 МАТЕРІАЛИ ДЛЯ РОБОТИ З БІОЛОГІЇ ЗА МЕТОДОМ МІНІ-ПРОЕКТІВ

                                                                                             
         Мета посібника — допомогти вчителю урізноманітнити методи роботи, навчити учнів діяти творчо й самостійно, враховуючи їхні вікові та індивідуальні особливості. У контексті особистісно зорієнтованого навчання такий підхід дає можливість мислити креативно та приймати нетрадиційні рішення.
Матеріали також можна використовувати для підготовки позакласних заходів відповідної тематики.
        Посібник рекомендовано для вчителів, які викладають курс «Біологія» в 7 класі, для учнів середнього шкільного віку та їхніх батьків. 
Матеріали також можна використовувати для підготовки позакласних заходів відповідної тематики.
        Посібник рекомендовано для вчителів, які викладають курс «Біологія» в 7 класі, для учнів середнього шкільного віку та їхніх батьків.

                                    БІОЛОГІЯ ТВАРИН. ІНТЕРАКТИВНІ УРОКИ. 7 КЛАС

                                 
     Посібник містить конспекти інтерактивних уроків шкільного курсу біології для 7-го класу за новою програмою з теми «Процеси життєдіяльності тварин». Розробки уроків характеризуються поєднанням комунікативного, діяльнісного принципів та принципу практичної спрямованості навчання. Застосування на уроці інтерактивних вправ є елементом логічно-креативного навчання і полегшить засвоєння знань учнями, сприятиме формуванню ключових компетентностей.
    Для вчителів біології, керівників методичних об’єднань і студентів педагогічних навчальних закладів. 

                                                     БІОЛОГІЯ + ХІМІЯ. БІНАРНІ УРОКИ

                               

У посібнику вміщено зразки бінарних уроків з біології та хімії, нетрадиційних за формою організації навчального процесу.

Мета посібника — допомогти вчителю реалізувати інтегральну технологію у навчанні, урізноманітнити методи роботи, відійти від шаблонів, створити оптимальні умови для розвитку та самореалізації здобувачів освіти шляхом формування цілісних знань з тем «Хімічний склад клітини», «Обмін речовин і перетворення енергії» курсу загальної біології.

Для вчителів біології, хімії, керівників методичних об'єднань, студентів природничих факультетів вищих навчальних закладів.



Цілі уроку: ознайомити учнів із формами мінливості організмів, їх властивостями; видами мутацій та їх класифікацією, розглянути основні мутагенні фактори; виховувати бережливе ставлення до здоров’я та  життя, відповідальність; розвивати навички критичного мислення, комунікативні навички, пізнавальний інтерес учнів, вміння порівнювати, узагальнювати, робити висновки,  встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. 
                                          
                                         Урок "Значення і будова шкіри" 
Цілі уроку: сформувати знання учнів про будову і функції шкіри; установити взаємозв’язок між будовою шкіри та її функціями; розкрити роль шкіри як зовнішнього бар’єра в обміні речовин організму з навколишнім середовищем; формувати предметні та ключові компетентності, розвивати пізнавальний інтерес учнів, вміння порівнювати, узагальнювати, робити висновки, розвивати уміння висловлювати думки, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; удосконалювати вміння працювати в групі; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я, працьовитість, відповідальність.

Кириленко Н.І. Сон і його значення. 9 клас / Н.І.Кириленко // Біологія. - 2015. - №16/18. - С.71-74
        Цілі уроку: сформувати уявлення про сон як функціональний стан організму; визначити біологічне значення сну в житті людини; ознайомити з порушеннями сну та методами їх профілактики; розвивати вміння учнів аналізувати, систематизувати отримані знання, встановлювати зв’язки нового навчального матеріалу з раніше вивченим; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я.

Кириленко Н.І. Використання елементів народознавства на уроках біології / Н.І.Кириленко // Біологія. - 2015. - №27.- С.21-27
    У відповідності з Концепцією загальної середньої освіти одним з напрямків оновлення школи країни є реалізація в навчанні і вихованні підростаючого покоління ідей народності на основі засвоєння позитивних традицій національної культури. Через казки, легенди, приказки можна глибше пізнати явища природи, розкрити значення біологічних об'єктів.
    Народознавчий матеріал -  безмірне джерело  для  формування національної самосвідомості, духовності, спрямування дитячого світогляду на досягнення загальнолюдських ідеалів,  виховання у школяра найкращих моральних якостей.

Кириленко Н.І. Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин / Н.І.Кириленко // Біологія . - 2016. - №1/2. - С.20-26

Цілі уроку: сформувати поняття сутності біологічного процесу виділення; виявити особливості видільної системи основних систематичних груп тварин; проаналізувати еволюційні зміни видільної системи у тварин; розвивати допитливість, пізнавальний інтерес, удосконалювати навички роботи з підручником, додатковими джерелами інформації; виховувати дбайливе ставлення до природи, спостережливість, комунікативні компетентності учнів.


Кириленко Н.І. Лаховська О.В. Вплив діяльності людини на стан біосфери / Н.І.Кириленко, О.В.Лаховська // Біологія . - 2016. - №7/8. - С.37-44

Цілі уроку: розширити знання учнів про сучасні екологічні проблеми, антропогенний вплив на стан біосфери; виявити основні причини та способи розв’язання цих проблем; розвивати вміння аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки; розвивати комунікативні вміння; виховувати бережливе ставлення до природи, почуття відповідальності за збереження видового різноманіття.


Кириленко Н.І. Лаховська О.В. Матеріали до міні-проекту "Тварини-рекордсмени"/ Н.І.Кириленко, О.В.Лаховська // Біологія . - 2019. - №7/9. - С.92-111
Визначаються тварини за ознакам, які виділяють їх серед інших представників тваринного світу. Розглядаються в проекті найкращі стрибуни, довгожителі, найменші, найшвидші та найбільші тварини світу.

                                           
Кириленко Н.І. Проведення інтерактивних уроків у 7 класі / Н.І.Кириленко // Біологія . - 2019. - №10/12. - С.17-58

 У статті представлено розробки уроків у 7 класі з теми "Процеси життєдіяльності тварин":
- Урок "Дихання та газообмін у тварин.  Органи дихання (газообміну), їх різноманітність та функції";
- Урок "Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин";
- Урок "Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи;
- Урок "Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин";
- Урок  "Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції".


Кириленко Н.І. Проведення інтерактивних уроків у 7 класі / Н.І.Кириленко // Біологія . - 2019 . - №13/15. - С.64-103

   У статті представлено розробки уроків у 7 класі з теми "Процеси життєдіяльності тварин":
- Урок "Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин";
- Урок "Статеві клітини та запліднення";
- Урок "Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення);
- Урок "Періоди та тривалість життя тварин";
- Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів з теми "Процеси життєдіяльності тварин".


                                           
Кириленко Н.І. Лаховська О.В. Матеріали до міні-проекту "Тварини-рекордсмени"/ Н.І.Кириленко, О.В.Лаховська // Біологія . - 2019. - №31/33. - С.92-111

У статті представлені хіт-паради гігантів, ліліпутів, стрибунів, бігунів тваринного світу. 

                                                  

Кириленко Н.І., Лаховська О.В. Матеріали до міні-проектів. 7 клас / Н.І.Кириленко, О.В.Лаховська // Біологія . - 2019. - №34/36. - С.72-106

У статті представленів матеріали для міні-проектів з тем "Тварини-будівельники", "Як утворюються перлини?", "Як утворюються коралові острови?".



Н.І. Кириленко  Інтерактивні уроки біології тварин / Н.І.Кириленко // Біологія. - 2020. - №12

    У статті пропонуються методичні розробки уроків з теми  «Процеси життєдіяльності тварин». Зміст теми насичений, поглиблюються знання  учнів про процеси життєдіяльності та їх значення для організму, формування  яких здійснювалось на уроках природознавства і в курсі біології 6 класу. Розглядаються найбільш загальні закономірності функціонування тваринного організму з акцентом на функціональному значенні органів та фізіологічних систем у забезпеченні основних процесів життєдіяльності. Зміст теми є пропедевтичним і створює підґрунтя для засвоєння курсу біології 8 класу, що важливо, оскільки новою програмою з біології передбачена менша кількість годин на вивчення біології людини.



Н.І.Кириленко  Інтерактивні уроки біології тварин / Н.І.Кириленко // Біологія. - 2020. - №15. - С. 37-49
        У запропонованих уроках інтерактивні вправи використовуються як під час вивчення нового матеріалу, так і під час узагальнення та систематизації знань. Активна участь усіх учнів у виконанні інтерактивних вправ сприяє  формуванню активної життєвої позиції учня, навичок толерантного спілкування, вміння знаходити альтернативне рішення проблеми.  Це засіб формування  атмосфери співробітництва, порозуміння, що дасть змогу дасть змогу реалізовувати особистісно орієнтоване навчання.
     Окремі теми  дають можливість провести урок у формі циклу інтерактивних вправ.     

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Що таке справжня команда?!

ІІІ етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України

Вдалий початок навчального року