АВТОРСЬКИЙ МЕТОДИЧНИЙ КЕЙС
МАТЕРІАЛИ ДЛЯ РОБОТИ З БІОЛОГІЇ ЗА МЕТОДОМ МІНІ-ПРОЕКТІВ
Матеріали також можна використовувати для підготовки позакласних заходів відповідної тематики.
Посібник рекомендовано для вчителів, які викладають курс «Біологія» в 7 класі, для учнів середнього шкільного віку та їхніх батьків. Матеріали також можна використовувати для підготовки позакласних заходів відповідної тематики.
Посібник рекомендовано для вчителів, які викладають курс «Біологія» в 7 класі, для учнів середнього шкільного віку та їхніх батьків.
Для вчителів біології, керівників методичних об’єднань і студентів педагогічних навчальних закладів.
БІОЛОГІЯ + ХІМІЯ. БІНАРНІ УРОКИ
Мета посібника — допомогти вчителю реалізувати інтегральну технологію у навчанні, урізноманітнити методи роботи, відійти від шаблонів, створити оптимальні умови для розвитку та самореалізації здобувачів освіти шляхом формування цілісних знань з тем «Хімічний склад клітини», «Обмін речовин і перетворення енергії» курсу загальної біології.
Для вчителів біології, хімії, керівників методичних об'єднань, студентів природничих факультетів вищих навчальних закладів.
Цілі уроку: сформувати уявлення про сон як функціональний стан організму; визначити біологічне значення сну в житті людини; ознайомити з порушеннями сну та методами їх профілактики; розвивати вміння учнів аналізувати, систематизувати отримані знання, встановлювати зв’язки нового навчального матеріалу з раніше вивченим; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я.
У відповідності з Концепцією загальної середньої освіти одним з напрямків оновлення школи країни є реалізація в навчанні і вихованні підростаючого покоління ідей народності на основі засвоєння позитивних традицій національної культури. Через казки, легенди, приказки можна глибше пізнати явища природи, розкрити значення біологічних об'єктів.
Кириленко Н.І. Лаховська О.В. Вплив діяльності людини на стан біосфери / Н.І.Кириленко, О.В.Лаховська // Біологія . - 2016. - №7/8. - С.37-44
Визначаються тварини за ознакам, які виділяють їх серед інших представників тваринного світу. Розглядаються в проекті найкращі стрибуни, довгожителі, найменші, найшвидші та найбільші тварини світу.
- Урок "Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання (газообміну), їх різноманітність та функції";
- Урок "Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин";
- Урок "Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи;
- Урок "Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин";
- Урок "Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції".
У статті представлено розробки уроків у 7 класі з теми "Процеси життєдіяльності тварин":
- Урок "Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин";
- Урок "Статеві клітини та запліднення";
- Урок "Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення);
- Урок "Періоди та тривалість життя тварин";
- Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів з теми "Процеси життєдіяльності тварин".
Кириленко Н.І., Лаховська О.В. Матеріали до міні-проектів. 7 клас / Н.І.Кириленко, О.В.Лаховська // Біологія . - 2019. - №34/36. - С.72-106
У статті представленів матеріали для міні-проектів з тем "Тварини-будівельники", "Як утворюються перлини?", "Як утворюються коралові острови?".

У статті пропонуються методичні розробки уроків з теми «Процеси життєдіяльності тварин». Зміст теми насичений, поглиблюються знання учнів про процеси життєдіяльності та їх значення для організму, формування яких здійснювалось на уроках природознавства і в курсі біології 6 класу. Розглядаються найбільш загальні закономірності функціонування тваринного організму з акцентом на функціональному значенні органів та фізіологічних систем у забезпеченні основних процесів життєдіяльності. Зміст теми є пропедевтичним і створює підґрунтя для засвоєння курсу біології 8 класу, що важливо, оскільки новою програмою з біології передбачена менша кількість годин на вивчення біології людини.
У запропонованих уроках інтерактивні вправи використовуються як під час вивчення нового матеріалу, так і під час узагальнення та систематизації знань. Активна участь усіх учнів у виконанні інтерактивних вправ сприяє формуванню активної життєвої позиції учня, навичок толерантного спілкування, вміння знаходити альтернативне рішення проблеми. Це засіб формування атмосфери співробітництва, порозуміння, що дасть змогу дасть змогу реалізовувати особистісно орієнтоване навчання.
Окремі теми дають можливість провести урок у формі циклу інтерактивних вправ.
















Коментарі
Дописати коментар